چگونه عمر ماشین ظرفشویی خود را افزایش بدهیم

folder_openآموزشی, بلاگ, لوازم خانگی
commentبدون دیدگاه

ماشین ظرفشویی هم مانند دیگر لوازم خانگی برقی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. این مراقبت ها شامل استفاده درست و اصولی و همچنین پاکیزه نگه داشتن این دستگاه می شود. برخی از عواملی که میتوانند به دستگاه ماشین ظرفشویی آسیب بزنند استفاده از مایع شوینده نامناسب ، تکه های غذا و چربی و جرم ناشی از مایع و قرص های تمیزکننده هستند. همچنین با توجه به سر و کار داشتن این دستگاه با آب و ته مانده غذا ، عدم نظافت مناسب می تواند سبب رشد باکتری و قارچ ها شوند که علاوه بر آسیبی که به آن میزنند برای سلامتی هم بسیار مضر هستند.
خدمات طلایی ای تی سرویس
مهم ترین نکته در نظافت ماشین ظرفشویی ، تمیز کردن داخل آن است. البته نیاز به وسواس شدن در این مسئله نیست و نظافت هر 6 ماه مناسب می باشد. در این مرحله شما باید دقت کنید که سطح داخلی ، سبد ها ، واشر و غیره را به خوبی شسته و خشک کنید. برای این کار ابتدا سبد ها را به آرامی خارج نمایید و به تمیز کردن فضای داخلی بپردازید. همچنین میتوانید برای نتیجه بهتر از سرکه بهره ببرید.
برای تمیز نگه داشتن بیرون دستگاه هم کافیست هر از گاهی سطح آن را با دستمال آشپزخانه مربوط از گرد و غبار پاک کنید.
خدمات طلایی ای تی سرویس

دیگر نکته ای که اهمیت دارد این است که فیلتر ها را بررسی نمایید و آن را تمیز کنید. در صورتی که متوجه آسیبی به فیلتر شدید در اسرع وقت برای تعویض آن اقدام نمایید. همچنین واشر را به کمک یک پارچه لطیف تمیز کنید تا از رشد قارچ ها و باکتری ها جلوگیری شود. اگر متوجه آسیبی به واشر شدید حتما بالافاصله آن را تعویض نمایید تا از ایجاد آسیب های برگشت ناپذی جلوگیری کنید.
خدمات طلایی ای تی سرویس
برخی کارهای به ظاهر ساده هم به افزایش طول عمر دستگاه شما کمک می کنند. یکی از آنها پاک کردن تکه های غذا از روی ظرف قبل از آغاز شستشو است. برای این امر نیازی نیست حتما ظرف را آبکشی کنید بلکه کافی است با یک دستمال تکه های غذا را پاک نمایید. همچنین از به کارگیری نمک ماشین ظرفشویی غافل نشوید. این نمک املاح اضافی و سختی آب را کاهش میدهد تا عمل آبکشی به راحتی صورت بگیرد. در صورت اتمام نمک ظرفشویی ، دستگاه شما خطایی نشان می دهد که شما باید نسبت به شارژ مجدد نمک اقدام کنید.
خدمات طلایی ای تی سرویس
آخرین ولی مهم ترین نکات هم مربوط به استفاده روزمره از ماشین ظرفشویی می شود. یکی از موارد که باید به آن دقت شود نوع چیدمان ظروف است. ظرف ها را حتما با فاصله مناسب از هم درون سبد قرار دهید تا عمل شستشو به خوبی انجام شود. همچنین ظرف های بزرگ مانند تابه ، سینی و تخته را در گوشه ها قرار دهید تا مانع فعالیت بازوهای اسپری کننده نشود.
مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید استفاده از مایع و یا قرص مناسب است. برای این کار میتوانید به راحتی و با جستجو در اینترنت ، مایع ها و قرص های متناسب با دستگاه و نوع شستشوی مد نظر خود را بیابید.
با رعایت این نکات به سالم ماندن ماشین ظرفشویی خود کمک کنید و در صورتی که در هر یک از موارد بالا نیاز به تکنسین مربوطه داشتید با خدمات طلایی اِی تی سرویس  تماس بگیرید.

Tags: آموزش, ای تی سرویس, خدمات طلایی ای تی سرویس, ظرفشویی, لوازم خانگی, ماشین ظرفشویی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up