نحوه صحیح تمیز کردن تلویزیون

folder_openآموزشی, بلاگ, صوتی و تصویری
commentبدون دیدگاه

تمیز کردن تلویزیون و صفحه نمایش کامپیوتر ، لپتاپ و… از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. زیرا گرد و خاک زیاد علاوه بر تاثیر بر ظاهر تلویزیون ، در دراز مدت می تواند به کیفیت تصویر و حتی پنل های داخلی آن آسیب بزند. از طرفی در صورت تمیز کردن غیر اصولی و بدون رعایت نکات خاصی ، آسیب برگشت ناپذیری به این دستگاه وارد می شود.

خدمات طلایی ای تی سرویس

اولین نکته در پاک کردن تلویزیون ، خاموش کردن آن قبل از آغاز است. این کار علاوه بر این که با خاموش بودن صفحه کمک به بهتر دیدن گرد و خاک و لکه ها می کند ، بلکه برای بالا بردن عمر دستگاه و سالم ماندن آن امری حیاتی است. زیرا در حالت روشن بودن دمای پیکسل ها بالا می باشد و برخورد دستمال نم دار می تواند بسیار خطرناک باشد.
خدمات طلایی ای تی سرویس
نکته بعدی انتخاب دستمال مناسب است. به هیچ وجه نباید از روزنامه ، دستمال کاغذی ، پارچه های حوله ای و یا لباس های بافتنی استفاده کنید. زیرا این ها می تواند موجب ایجاد پرز ، خط و خش و آسیب به صفحه شوند. بهترین گزینه برای انجام این کار دستمال های نانو یا همان میکرو فایبر هستند که شما میتوانید به راحتی در زمان نصب از تکنسین ها آن را بخواهید و یا در بازار تهیه نمایید. گفتنی است که آن دستمال فقط باید مخصوص تمیز کردن سطح تلویزیون باشد و برای کار دیگری استفاده نشود.
خدمات طلایی ای تی سرویس
یکی دیگر از مهم ترین نکات پاک کردن تلویزیون و مانیتور استفاده از مایع تمیز کننده مناسب است. بیشتر ما تصور میکنیم آب لوله کشی به دلیل نداشتن مواد خاصی گزینه مناسبی می باشد اما این باور از اساس اشتباه است. زیرا آب لوله کشی همواره میزان زیادی املاح و نمک های محلول دارد که میتواند علاوه بر آسیب رساندن به خود دستگاه موجب ایجاد لکه هایی روی صفحه شود. ماده دیگر که اصلا نباید به سمت آن بروید الکل است. چرا که الکل موجب پدید آمدن لکه های سیاه روی صفحه می شود.
بهترین گزینه برای این امر ، اسپری های مخصوصی است که میتوانید در زمان نصب از تکنسین مربوطه تهیه کنید. همچنین اسپری پاک کننده عینک هم میتواند گزینه مناسبی باشد. تنها به این نکته توجه کنید که نباید اسپری را مستقیما بر روی صفحه بپاشید. بلکه با استفاده از آن دستمال را نم دار نموده و به پاک کردن تلویزیون بپردازید.
خدمات طلایی ای تی سرویس
در کنار رعایت نکات بالا ، باید به نحوه صحیح تمیز کردن تلویزیون هم توجه فرمایید. برای این که همانجور که در بالا گفتیم حتما دستمال را با اسپری مرطوب نمایید و از اسپری کردن مستقیم محلول خودداری کنید. همچنین دستمال را به شکل افقی و عمودی به صورت منظم و بدون وارد کردن فشار به صفحه بکشید. اگر لکه ای با این روش پاک نشد کافی است دستمال را به شکل دایره ای بر روی محل مورد نظر بکشید. این کار موجب می شود که لکه ها به راحتی پاک شوند.

با توجه به این نکات و نگهداری مناسب از صفحه نمایشگر خود می توانید از بروز مشکلات مربوطه جلوگیری کنید و عمر کالا را بالاتر ببرید.

Tags: آموزش, ای تی سرویس, تلویزیون, خدمات طلایی ای تی سرویس, صوتی و تصویری

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up