نکاتی برای نگهداری از کولر گازی

کولر گازی یکی از کالاهایی است که با یک بار خرید تا چند سال مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو برای بالا بردن طول عمر این دستگاه و جلوگیری مشکلات مربوط به آن باید نکاتی را رعایت کنیم. در غیر این صورت علاوه بر پایین آمدن عمر این دستگاه ، باید هر ساله هزینه های زیادی جهت سرویس مجدد آن متحمل شویم. به این منظور شاید دانستن چند نکته برای استفاده بهینه از آن ضروری باشد.
خدمات طلایی ای تی سرویس
تقریبا می توان در هر شرایط آب و هوایی کولر گازی را استفاده نمود. هرچند که در ابتدا معمولا فقط در قسمت های مرطوب مانند شمال یا جنوب کشور مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال برخی از کولر ها با موتور ها و ساختار متفاوت و مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف ساخته شده اند. به عنوان مثال برای استفاده در آب و هوای مناطق گرم و مرطوب ، کولر گازی با کمپرسور پیستونی یا همان کولر گازی تروپیکال توصیه می شود.

خدمات طلایی ای تی سرویس
اگر در خانه حضور ندارید حتما کولر گازی را خاموش نمایید. این مسئله در زمان های کوتاه حتی یک ساعته هم باید رعایت شود زیرا در صورت بسته بودن درب ها و نتابیدن نور مستقیم خورشید تا ساعت ها خنکی کولر گازی در خانه باقی می ماند. همچنین اگر قصد روشن گذاشتن کولر گازی از شب تا صبح را دارید حتما آن را روی دمای بالاتر مانند 25 درجه سانتیگراد قرار دهید. با این کار هم از سرماخوردگی و گرفتگی عضلات خود و هم آسیب رسیدن به کولر گازی کمک خواهید کرد.

خدمات طلایی ای تی سرویس
نکته حائز اهمیت دیگر محل نصب اسپلیت است. بر خلاف کولر آبی ، کولر گازی نیازی به باز گذاشتن درب یا پنجره برای گردش هوا ندارد بلکه این کار موجب هدر رفت انرژی می شود. وجود از پنجره ها و شیشه های دو جداره ، شیشه های رفلکس و عایق مناسب دیوار بهترین راه برای استفاده حداکثری از کولرگازی را برای شما فراهم می کند. همچنین تابش نور خورشید به محل قرارگیری اسپلیت موجب بالا رفتن دما و در نتیجه افزایش فشار به دستگاه می شود.

خدمات طلایی ای تی سرویس
علاوه بر نظافت فیلتر ها و سطح اسپلیت ، از تمیز کردن کندانسور بیرونی غافل نشوید. وجود گرد و خاک و برگ درختان در فضای داخلی کندانسور علاوه بر فشار آوردن به آن موجب افزایش قابل توجه میزان مصرف برق و در نتیجه بالا رفتن رقم قبض ها می شود. همچنین وجود این آلودگی ها در دراز مدت باعث ایجاد باکتری و قارچ می شود که برای سلامتی هم به شدت مضر هستند.

خدمات طلایی ای تی سرویس
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید عدم استفاده طولانی مدت با حداکثر توان کولر گاری است. همچنین حتما بررسی نمایید که ورودی برق نوسان نداشته باشد. به طور سالانه میزان گاز دستگاه را بررسی کنید زیرا کم شدن گاز به کندانسور آسیب غیر قابل برگشتی میزند.
با رعایت این نکات و انجام سرویس سالانه میتوانید به استفاده بهینه کولر گازی خود کمک کرده و از هزینه های جانبی تعمیرات آن جلوگیری کنید. برای انجام سرویس های مربوطه با کارشناسان خدمات طلایی اِی تی سرویس در تماس باشید.

Tags: آموزش, ای تی سرویس, خدمات طلایی ای تی سرویس, سرمایشی و گرمایشی, کولر گازی, لوازم خانگی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up